Doa

Salam sejahtera,

Pray For Palestine.

MOTIVASI PAGI 


Hidup perlu ada tujuan, Tujuan??? kenpa aku di lahirkan??? Mengapa aku dilahirkan???


Hanya dengan satu jawapan

“Tidak Aku (Allah) jadikan jin dan manusia melainkan untuk mengabdikan diri kepada-Ku.” - Surah az-Zariyat: ayat 56.

Dimana pengakhiran kehidupanku ?


    “Sesungguhnya kepada Tuhan (Allah) kesudahan kamu (tempat kembali). Dialah yang membuatkan kamu tertawa dan Dia juga yang membuatkan kamu menangis. Dialah yang mematikan kamu dan menghidupkan kamu kembali.” 
    - Surah an-Najm: ayat 42-44.


Nikmat terbesar sejurus aku di tiupkan ke rahim ibu adalah...



Alhamdulillah Ya Allah, tapi adakalanya saya jatuh tersungkur dengan ujianMu atau mungkin kifarah atas kekilafanku. Sesungguhnya aku memohon ke ampunanMu.... 
Ajarilah aku untuk terus menyusur erti redha dalam menerima Qadha dan QadarMu. Istiqamah dalam ibadahku bukan semata tika aku meminta sesuatu dariMu. Kerna harganya cukup mahal belum tentu terlunas dengan segala amalanku. 
Aku mengharapkan rasa cinta ini terus subur dan mekar, walauku tahu pasti ada sekelumit hasutan melintas. Ya Allah Kau cantaskan lah rasa itu dan ampunilah aku... Kerna aku takut hasutan itukan membuat cintaku layu dan gugur satu persatu.
Dalam melayari duniaMu ini, Kau kurniakan aku dengan cinta... Cinta yang mengusung aku ke pintu syurga. Semaikanlah cintaku dengan benih kasihMu. Cambahkan ia pada batas ini... Sesungguhnya aku mengharap dan pasti ia akan hadir dalam mengapai redhaMu.




~~Aaaaamiiiinnnnn~~










Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PETUA DUDUK ASRAMA

JAKARTA

CUTI-CUTI MEDAN Part 1